Klachtenregeling

Ik streef ernaar u passende en goede zorg te bieden. Mocht u desondanks niet tevreden zijn, dan nodig ik u uit om dit met mij te bespreken. Indien ons gesprek niet tot het gewenste resultaat leidt en u een klacht wenst in te dienen, dan kunt u gebruik maken van de officiƫle klachtenprocedure, zoals vastgelegd in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

U kunt hierbij ondersteuning krijgen door contact op te nemen met mijn beroepsvereniging, de Landelijke Vereniging Psychosociaal Werkenden (LVPW).

De LVPW kan u doorverwijzen naar een onafhankelijke klachtenfunctionaris, die bemiddelt en helpt bij het zoeken naar een oplossing. Deze dienst is kosteloos. Voor meer informatie over de klachtenregeling van het LVPW klik hier [https://lvpw.nl/verwijzer/klachtenregeling/] of neem contact op via info@lvpw.nl.

Daarnaast val ik als Registertherapeut van LVPW onder het tuchtrecht van Tuchtcollege Complementaire Zorg (TCZ) en ben ik aangesloten bij de geschillencommissie van SCAG (Stichting Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg), de erkende geschilleninstantie voor mijn beroepsgroep.

Als bemiddeling niet leidt tot een bevredigende oplossing, kunt u de klacht voorleggen aan de onafhankelijke geschillencommissie van SCAG. Deze commissie doet een bindende uitspraak.